Spotykamy się o godz. 12:00 koło szkoły nr.7 w mundurkach :) Zbieramy również ze
sobą podkreślone rzeczy oraz wilczki stojące na punktach przebranie.
FABUŁA GRY:
Nastała susza, w dżungli zapanował strach przed
niezaspokojonym pragnieniem. Nastał rozejm. Nikt nie polował.
Uczestników dzielimy na grupy średnio po 6 osób w
każdej grupie po jednym wilczku z gromady. Każda grupa wciela się w jakieś
wybrane plemię, w gronie którego uda się w poszukiwaniu wody i smakołyków na
ucztę Ikkiego.
Po drodze będą napotykać różne stworzenia, które
wskażą im właściwą drogę, bądź pomogą pokonać napotkane trudności.
Będą to: jeżozwierz - Ikki, Mowgli, Bawół - ,
niedźwiedź - Baloo, Krokodyl - , Wąż -
Kaa, czarna pantera - Baghera, stary wilk - Akela, Paw - Mao, Tygrys -
Shere Khan i słoń –Hathi.
CEL:
Odnalezienie
wody i smakołyków na ucztę. Uczestnicy muszą odkryć, że tylko wspólnymi siłami
uda się zaczerpnąć wody ze źródełka. Tylko dzięki współpracy wszystkich plemion
osiągnął zamierzony cel.
Wilczki
idą gromadami/szóstkami. Plemiona wychodzą oddzielnie, w odstępie czasowym ok.
5-10 minut.
Na
każdym punkcie, w nagrodę dostają 1-2 wersy wiadomości, aby na końcu wyprawy
złożyć tekst i go odczytać. A powinny otrzymać:
„Kałuże wyschły – stan wody spadł –
więc żyjmy z sobą za pan brat!
Z
pyłem na sierści i z ogniem w paszczy
Tłoczym się wśród nabrzeżnych chaszczy.
Wśród lęku, spieki ani nam w głowach
Choćby przelotna myśl o łowach!
Sarnią nie płoszy burymi kudły
Wilk – jako one trwożny, wychudły;
Łania tez śmiało spogląda nań,
Kałuże wyschły – stan wody spadł-
Bawmy się z sobą za pan brat!
O łowach nawet marzyć nie śmiejmy,
Zanim deszcz spłucze wszelkie rozejmy!”
POSTACIE:
- AKELA – Zaczęło się od tego, że zimowe deszcze
zawiodły niemal zupełnie i wszystkie zapasy zgromadzone na ucztę Ikkiego
znikły. Wszystkie plemiona zwierząt poczęły udawać się na
poszukiwanie jakiegoś źródła wody i
jedzenia, które pomogłoby im przeżyć te trudne dni. Niestety, nikt nie
wiedział w którą stronę ma się udać. Na szczęście, znany ze swej znajomości
dżungli wilk miał skomplikowany przyrząd, który mógł doprowadzić zwierzęta
na dobrą drogę prowadzącą ku wodopojowi. – AKELA
2.
MOWGLI – Przestraszony Mowgli usłyszał
gdzieś pod powierzchnią ziemi jakiś szmer. Zdawało mu się, iż słyszy płynący
strumyk. Niewiele myśląc dał nura w głęboką roztokę koło siedliska pszczół
skalnych. W efekcie nie udało mu się odnaleźć źródła, natomiast cały się
pokiereszował, a w dodatku pogryzły go pszczoły. Na szczęście sęp Chil
dostarczył rannemu Mowgliemu apteczkę od misia Baloo. Uczestnicy muszą opatrzeń rannego Mowgliego. 1
ręka złamana, druga rozcięta. Noga poparzona (kiedy uciekał przed pszczołami
wpadł w dogasające ognisko), druga pogryziona przez pszczoły. Rozbita głowa a w
oko wpadł mu jakiś ostry paproch.
Potrzebne
rzeczy: apteczka (bandaże, plastry) –
DOMINIKA ODRZYWOLSKA
3.
BALOO – Wkrótce nastała wiosna- drzewo mohwa, które Baloo tak ukochał, nie
zakwitło wcale. Zielonawe, żółto nakrapiane woszczyste pąki powiędły od gorąca,
a gdy Baloo, stanąwszy na dwóch łapach, potrząsnął drzewem, na ziemię spadło
zaledwie parę płatków o niemiłej woni. Wilczki muszą pomóc przebić pączki,
które zostały na drzewie. Być może tam znajduje się chociaż kropelka wody.
(pączki to żółte balony, w każdym z nich znajduje się troche mąki i karteczka z
pytaniem, na które należy odpowiedzieć)
Potrzebne
rzeczy: balony z mąka i karteczki z pytaniami- JULIA HOŁUB
5.
KROKODYL – plemiona docierają do kolejnych wyschniętych zbiorników wody.
Pozostawiają jedynie swoje ślady na bagnie. Najlżejsze ślady stopy na brzegu
utrwalały się tak wyraziście, jak gdyby były odlane w żelazie. Wilczki muszą
wyciąć z kartofli swoje ślady i odbić je na kartonach.
Potrzebne
rzeczy: 6 kartofli, farbki, i coś do wydłubania w ziemniaku nożyk- MARCELINKA
SOSNOWSKA
7.
BAGERA – Niestety miodu było zbyt mało, żeby każde zwierzę z plemienia mogło
zaspokoić głód. Na szczęście na drodze jest niezastąpiona pantera. Podpowiada
zwierzętom, że Wilczki muszą za pomocą wędki wyłowić chrupka.
Potrzebne rzeczy: wędka, chrupki, miseczka z
wodą- KASIA DŻAMAN
9. PAW MAO –
Skwar niepohamowany wdzierał się coraz bardziej i opanowywał coraz to
większe obszary puszczy. Zmieniając jej zieleń w barwę żółtą, następnie
brunatną, wreszcie czarną. Zioła i krzewy rosnące na zboczach rowów, wypaliły
się doszczętnie, przeobraziwszy się w kłębowisko połamanych badyli i
obwisającego martwo prętowia. Poschnięte bambusy sterczały, mech odpadał ze
skał. Wilczki muszą wykonać kolorowy wachlarz dla pawia Mao aby miał się czym
wachlować do skwaru.
Potrzebne
rzeczy: Kolorowe kartki, nożyczki, klej, piórka itp. – JULKA RUMIŃSKA
TYGRYS
= strach – jedynie on nie dostosował się do prawa dżungli i poluje na inne
zwierzęta. Tygrys gania za wilczkami i porywa. Żeby uwolnić jeńca trzeba
odpowiedzieć na pytanie : kto ma wielkie oczy?? Oraz jakoś wykupić swojego
towarzysza.
HATHI
– Hathi znajduje się na samym końcu trasy. Tuż przy źródełku, do którego
zmierzają wszystkie zwierzęta. Niestety nie może zaczerpnąć wody. Woda bowiem
znajduje się zbyt daleko a wokół niej są bagna, które uniemożliwiają podejście
do niej. Dopiero kiedy przybędą już wszystkie plemiona nastąpi narada.
Ze wszystkich sił!
Akela
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz